Pokój i dobro!
Już wkrótce czekają nas Dni Wspólnoty!
Tradycyjnie odbędą się one w Kalwarii Zebrzydowskiej w dniach 19-21 września 2025 r.
Poniżej zamieszczamy informacje organizacyjne oraz plan wydarzenia – prosimy dobrze się z nimi zapoznać.
Informacje organizacyjne:
- DLA KOGO?
Dni Wspólnoty przeznaczone są dla wszystkich oazowiczów (przede wszystkim dla biorących udział w tegorocznych rekolekcjach wakacyjnych, ale nie tylko). Proszę jednak pamiętać, że celem DW jest po pierwsze podsumowanie rekolekcji, a także wspólne rozpoczęcie całorocznej formacji – apeluję więc o to, aby wyczulić wszystkich na to, że jest to wyjazd formacyjny. - ZGŁOSZENIA
Zgłoszeń na Dni Wspólnoty dokonują moderatorzy lokalni wspólnot FMO (zostali o tym poinformowani drogą mailową). Każdy zgłoszony w ten sposób uczestnik otrzyma imienny identyfikator, który jest biletem wstępu na każdy punkt programu. Nie ma możliwości uczestnictwa w DW bez zgłoszenia.
Rodziny, które uczestniczyły w Oazie Rodzin, zgłaszają się do o. Idziego.
Starsi oazowicze, nienależący już (z racji studiów bądź pracy) do żadnej wspólnoty, którzy chcieliby wziąć udział w Dniach Wspólnoty, proszeni są o kontakt z o. Celestynem – będziemy takie prośby rozpatrywać indywidualnie. - KOSZTY UDZIAŁU
Koszt udziału w Dniach Wspólnoty wynosi 150 zł (nie licząc kosztów dojazdu, które ustala każdy moderator lokalny). Z opłaty zwolnieni są: moderatorzy, siostry, klerycy, kierowcy.
Całość sumy moderator lokalny wpłaca na numer konta FMO do 17 września. - TERMIN ZGŁOSZEŃ
Zgłoszenia od moderatorów lokalnych przyjmowane są do 10 września 2025 r. (środa) włącznie. - KRZYŻE ANIMATORSKIE
W tym roku na DW będą przydzielane krzyże animatorskie. Otrzymają je ci animatorzy, którzy do 7 września 2025 r. prześlą własnoręcznie napisane podanie na maila fmo@bernardyni.pl.
Następnie Moderator Prowincjalny poprosi Moderatorów Lokalnych o opinię – po czym na około tydzień przed DW zostanie opublikowana lista pozytywnie zaopiniowanych animatorów. - ZARZĄD FMO
Osoby wybrane do Zarządu FMO otrzymają również błogosławieństwo na czas rocznej posługi. - INNE INFORMACJE
Na Dni Wspólnoty nie zapomnijcie zabrać różańców i śpiewników FMO. Ponadto osoby grające na instrumentach niech wezmą je ze sobą. - Podczas prezentacji każda ze wspólnot rekolekcyjnych (ODB i ONŻ) przedstawia krótki filmik z wydarzenia oraz krótko prezentuje siebie na żywo. Czas na całość prezentacji grupy to 15 min. Filmik podsumowujący rekolekcje nie powinien przekraczać 7 minut!
- Dni Wspólnoty są wizytówką naszego duszpasterstwa, dlatego przypominam, że obowiązuje absolutny zakaz posiadania oraz spożywania alkoholu lub przyjmowania jakichkolwiek innych używek (takich jak papierosy, dopalacze czy narkotyki). Złamanie tego zakazu wiąże się z natychmiastowym opuszczeniem DW przez tę osobę oraz zakazem uczestnictwa w jakichkolwiek wydarzeniach czy rekolekcjach organizowanych przez FMO.
- Pilnowanie porządku i ciszy nocnej spoczywa na każdym moderatorze lokalnym lub wskazanym przez niego opiekunie grupy. Każdy z nich ustala zasady indywidualnie z własną grupą. Proszę o uwzględnienie różnorodności wieku naszych uczestników – są wśród nich także dzieci.
- Każdy punkt programu jest obowiązkowy. Wyjątkiem jest poranny Namiot Spotkania i nocna adoracja.
PLAN DNI WSPÓLNOTY:
19 września (piątek)
do 17:30 – zakwaterowanie
18:00 – zawiązanie wspólnoty (bazylika)
18:30 – kolacja (restauracja Domu Pielgrzyma)
19:45 – adoracja z możliwością spowiedzi + różaniec (bazylika)
21:30 – spotkanie z animatorami (aula papieska)
23:00 – cisza nocna
20 września (sobota)
(dla chętnych!) 7:00 – Namiot Spotkania (kaplica Domu Pielgrzyma)
8:00 – śniadanie (restauracja Domu Pielgrzyma)
8:45 – Jutrznia (kaplica WSD)
krótkie spotkanie porekolekcyjne (w grupach)
10:30 – spotkanie na auli WSD
– prezentacje: ODB 1, ODB 2, ODB 3, ONŻ 0, ONŻ 1
– krótka przerwa
– prezentacje: ONŻ 2, ONŻ 3, Oaza Rodzin
– podsumowanie innych akcji w ciągu roku
– plan formacyjny na 2025/26
– przedstawienie i zaproszenie do diakonii FMO
14:00 – obiad (restauracja Domu Pielgrzyma)
15:30 – przygotowanie do Eucharystii (bazylika)
16:00 – Eucharystia z błogosławieństwem animatorów (bazylika)
17:30 – kolacja (restauracja Domu Pielgrzyma)
18:30 – wyjście na dróżki
19:00 – Droga krzyżowa
21:00 – spotkanie moderatorów (aula papieska)
23:00 – cisza nocna
(dla chętnych po wcześniejszym zgłoszeniu: nocna adoracja w kaplicy Domu Pielgrzyma)
21 września (niedziela)
(dla chętnych!) 6:30 – Namiot Spotkania (kaplica Domu Pielgrzyma)
7:30 – śniadanie (restauracja Domu Pielgrzyma)
8:30 – przygotowanie do Eucharystii (bazylika)
9:00 – Eucharystia (bazylika)
10:00 – modlitwa śpiewem (dziedziniec Domu Pielgrzyma)
11:00 – zupa
wyjazd
W razie jakichkolwiek pytań – śmiało, jesteśmy do Waszej dyspozycji!
o. Celestyn & o. Idzi